
15
Nov
Automatisering review e-mails instellen
Ga naar ‘E-Mails Je komt op het volgende scherm. Selecteer het tabblad ‘Automatiseringen’ en klik daarna op ‘+ Nieuwe automatisering aanmaken’. Hier stel je de automatisering in. Bijvoorbeeld:Wanneer een klant een artikel heeft besteld, ontvangt…

15
Nov
Automatische e-mailtemplates instellen
Ga naar ‘E-Mails. Je komt op het volgende scherm. Selecteer het tabblad ‘Mijn e-mailtemplates’ en klik daarna op ‘+ Nieuwe e-mailtemplate aanmaken’. Kies een eenvoudige template of maak je eigen canvas aan.Maak je een eigen…

15
Nov
Factuurinstellingen
Ga naar ‘Instellingen’. Ga naar ‘Facturen’ Klik op het scherm van de facturen het tabblad ‘Factuurinstellingen’ aan. Klikhierna op ‘Bewerken’ Stel je voorkeuren in. Het ingevulde voorvoegsel {jaar} betekent dat het huidige jaar automatisch wordt…

15
Nov
Factuur lay-out
Ga naar ‘Instellingen’ Ga naar ‘Facturen’ Je komt op de volgende pagina terecht. Vink het tabblad ‘Factuurlayout’ aan en klik daarna op ‘Bewerken’. Er verschijnt nu een klein potlood-icoontje. Klik op het potloodje om verder…

15
Nov
Algemene Instellingen.
Ga naar ‘Instellingen’. Ga naar ‘Algemene Instellingen’ Hier stel je in welke acties OrderPanda wel of niet moet uitvoeren. Denk hierbij aan: Klik op ‘Bewerken’. Schakel de gewenste optie in en klik daarna op ‘Opslaan’.…

15
Nov
Verzendprofielen instellen
Ga naar ‘Instellingen’. Ga naar ‘Verzendprofielen’ Stel de verzendprofielen in. Je hebt op dit scherm twee tabbladen. Selecteer‘Verzendprofielen' Klik op ‘Verzendprofiel toevoegen’ Vul de naam in, bijvoorbeeld ‘PostNL – Nederland’. Dit is de naam die…

15
Nov
Integratie Printnode
De koppeling met PrintNode is noodzakelijk om labels voor je pakketten te kunnen printen. Ga naar printnode.com en download de versie voor jouw pc (Windows/macOS/Linux). PrintNode vereist een desktopapp op de pc waaraan de labelprinter…

15
Nov
Integratie QLS
Door de onderstaande stappen te volgen koppel je QLS met je Orderpanda Account. 2. Ga naar ‘Koppelingen’ 3. Zoek de koppeling van ‘QLS’, en klik op ‘Toevoegen’. 4. Je krijgt de volgende pop-up in beeld,…

12
Nov
Bol.com Koppelen aan je orderpanda account
Na je registratie koppel je je bol.com-account aan Orderpanda om de app te gebruiken. 2. Ga naar Instellingen 3. Klik op ‘Account & Bedrijfsgegevens’ 4. Klik op ‘Bewerken’. Dit doe je op beide onderdelen. ‘Account…

12
Nov
Integratie MyParcel
Hoe integreer je MyParcel in je Orderpanda App. 2. Ga naar ‘Instellingen’. 3. Ga naar ‘Koppelingen 4. Zoek de koppeling van ‘MyParcel’, en klik op ‘Toevoegen’. 5. U krijgt de volgende pop-up in beeld. Hier…

11
Nov
De psychologie van reviews – waarom klanten liever kopen met 4,5 sterren dan met 5
Reviews zijn goud waard voor je webshop. Ze bepalen in grote mate of klanten besluiten om wel of niet te kopen. Maar wist je dat de psychologie achter reviews minstens zo interessant is? 1. Perfecte…

11
Nov
De 5 e-commerce trends die je in 2025 niet mag missen
De wereld van e-commerce verandert razendsnel. Wat vorig jaar nog “nieuw” was, is dit jaar alweer standaard. Om als ondernemer bij te blijven, is het slim om te weten welke trends eraan komen. Dit zijn…

11
Nov
Bol-prestaties op peil houden – zo voorkom je strikes
Wie verkoopt via Bol weet hoe belangrijk prestatiescores zijn. Bol hanteert strenge regels: verzend je te laat of handel je retouren niet correct af, dan kun je strikes krijgen. En met te veel strikes loopt…

11
Nov
Van 10 naar 100 orders per dag – hoe houd je het schaalbaar?
Veel e-commerce ondernemers starten klein: een paar orders per week, misschien één per dag. Maar zodra je groeit en dagelijks tientallen bestellingen verwerkt, verandert er iets. Plots ben je niet meer een uurtje bezig met…

11
Nov
E-commerce ondernemers opgelet, zo bespaar je tijd met geautomatiseerde orderverwerking
Als ondernemer in de e-commerce wil je vooral focussen op groei en klanttevredenheid. Maar in de praktijk? Veel tijd gaat verloren aan het handmatig verwerken van orders, het versturen van facturen, of het checken van…

11
Nov
Verkopen via Bol – de voor- en nadelen op een rij
Denk je aan online shoppen in Nederland, dan denk je aan Bol (voorheen Bol.com). Iedereen kent het blauwe mannetje wel. Het platform heeft een enorm bereik en is super betrouwbaar. Maar… zitten er ook nadelen…

11
Nov
Reviews – waarom ze onmisbaar zijn voor jouw webshop
Reviews: ze zijn belangrijk voor elk bedrijf. Voor een restaurant, bakker of fysieke winkel maken ze al veel verschil, maar voor e-commerce bedrijven misschien nog wel méér. Waarom? In een winkel kan een klant een…

11
Nov
Duurzaam verzenden – Tips & Tricks!
Duurzaam verpakken en verzenden: het is niet langer een trend, maar bijna een verwachting van klanten. Steeds meer e-commerce ondernemers zijn ermee bezig. En dat gaat verder dan alleen een kartonnen doos gebruiken. Denk ook…

11
Nov
Groei vs. Schaal: De cruciale denkfout die ambitieuze E-commerce ondernemers tegenhoudt
Je webshop draait. De sales komen binnen. De grafieken op Bol.com gaan omhoog. Gefeliciteerd, je bent aan het groeien. Maar hier is de harde waarheid: je bent waarschijnlijk niet aan het schalen. Er is een…

11
Nov
De Verborgen Kosten van je Webshop
De Verborgen Kosten van je Webshop: Waarom "het zelf doen" je duizenden euro's kost Als startende ondernemer is er één mindset die je ver brengt: Lean. Je doet alles zelf. Je bent je eigen inkoper,…

11
Nov
Van 50 tabbladen naar 1 klik
Je hebt 50 nieuwe bestellingen. Je bureau is bedekt met producten. Je laptop staat open. Wat nu? Twee uur later ben je duizelig, en heb je gegarandeerd minstens één keer een postcode in het 'straatnaam'-veld…

11
Nov
Hoe je stopt met ‘Nee’ verkopen op Bol.com en Shopify.
De "Overselling" Nachtmerrie: Hoe je stopt met 'Nee' verkopen op Bol.com en Shopify Je hebt de sprong gewaagd. Naast je succesvolle Bol.com-winkel heb je een prachtige Shopify-webshop gelanceerd. Je voelt je een echte ondernemer. Totdat…

11
Nov
Waar is mijn BTW-factuur ?
Hoe je deze e-mail stopt en je Bol.com facturatie automatiseert.Er is één e-mail die elke serieuze e-commerce ondernemer kent. Hij komt vaak 's avonds laat of in het weekend: "Beste, kunt u mij een BTW-factuur…

05
Nov
De 3 Fouten die Verkopers Maken bij Review Verzoeken op Bol.com
De 3 Fouten die Verkopers Maken bij Review Verzoeken Waarom je Bol.com reviews misloopt en hoe je dit vandaag nog automatiseert Iedereen weet het: meer reviews = meer vertrouwen = meer verkoop. Op een druk…

05
Nov
Weg met de chaos: 5 tekenen dat je jouw orderverwerking nú moet automatiseren
Je webshop groeit. Fantastisch! De bestellingen stromen binnen. Maar met die groei komt ook chaos. Wat begon als een passie, voelt nu als een administratieve nachtmerrie. Herkenbaar? Handmatige orderverwerking is de grootste rem op de…

26
Oct
Reviews – waarom ze onmisbaar zijn voor jouw webshop
Reviews: ze zijn belangrijk voor elk bedrijf. Voor een restaurant, bakker of fysieke winkel maken ze al veel verschil, maar voor e-commerce bedrijven misschien nog wel méér. Waarom? In een winkel kan een klant een…
